søndag 25. oktober 2009

Kva skal eg blogge om i dag?







Eldste son er heime i kveld, og med str 47 i sko, er det god plass for ein liten pusekatt oppi der...






10-åringane har arbeidd med leire på skulen. Jonathan har registrert at te-lys er tingen no om hausten. Han har difor laga plass til dette i sitt kunstverk. Martinus har truleg hatt lørdagsgodt i tankane.. Flotte var dei begge to.




Dugnad igjen!





Rett over elva for der vi bur, skal det bli skianlegg. Ein akkurat passe stor bakke som vi kan trene oss i. Det skal bli kjekt med bakke så nær. Lysanlegget skal tennast til vinteren. Etterkvart skal vi få trekk også. Det blir bra! I helga var det dugnad. Felling av trær og rydding av kvist og kvast.




Ein god gjeng er i sving!



Her ser vi heim til oss!




Min jobb var å bringe mat til dugnadsgjengen. Sosialt samvær med litt kos og varmt i koppen høyrer til på einkvar dugnad!



Og så var det litt interiør.....




Gangen er ikkje ferdig. Det står att både listing, maling, ledningar og litt meir spekulering. Likevel er det begynt å ta form. Speil og anna er komt oppatt på veggane, og det er leveleg...



Fortsatt i gangen....



Og så litt bad....


Eg skjønte ganske fort at eg måtte ha ein liten benk på badet. Og det tok ikkje lang tid før "den rette" dukka opp. Denne er faktisk nyinnkjøpt. Det som var så bra var "sølvføtene" på benken, ettersom eg har lagt meg på litt "sølv"-tilbehør på badet.

God søndagskveld!

5 kommentarer:

Minka sa...

For en herlig liten pusekatt.. Veldig glad i puser jeg, selv om jeg har hund og, men katter er bare noe helt spesielt.
Ska si dere gjør mye dugnad, så koselig når man har ordentlig koselige naboer og gjøre det sammen med. Synes og det var kjekt å se litt mørkt interiør. Selv om jeg er litt på den hvite stilen, så har jeg faktisk ett svart kjøkken. Har ikke vist bilder derfra enda jeg,hehe.
Klem Kristin

Lykkeliten sa...

Innom for å ønske deg en god uke.

Synes du hadde fått 2 sjarmerende skåler, lysfat, fra ungene.

Gangen og badet ditt er virkelig flotte. Likte den benken med sølvføtter altså!

Nina i Paradiset sa...

Prisen er 198,- for vanlig pute og 220 for stolpute. Fyll i vanlig pute er litt i det slankeste laget, og kan godt byttes ut til dun (fyllet var vakumpakket da jeg fikk det!). Putene har pen, skjult glidels og er laget av 55% lin og 45% bomull.

Solveig sa...

Du har det bare så lekkert! Kjempestilig bad og jeg likte kontrastfargen på benk og kommode i gangen!
Så flinke dere er å få til ting sammen i ditt nærmiljø. Det skaper ekstra samhold og hygge. Vet du er litt av en pådriver der, ei jente med mål og pågangsmot!
Ha en flott kveld.

Klem fra Solveig

Margrethes hus og hage sa...

Nei så skjønn kattunge :) Herlig bilde.

Og så koselige ting i keramikk du har fått. Det ligger nok mye omtanke bak.

Hilsen Margrethe